duminică, 22 august 2010

si daca ploua...eu ma ud


...o ploaie de vara. Stropii mari se sparg , striviti de pamant. In minte nu am decat ideea ca ploaia sfarseste la fel ca omul , se lasa calcata in picioare , dar nu se plange atat de mult. Ma gandesc si ca a ajuns inaintea omului la concluzia ca in cantitate mare (numar mare,cazul omului) poate face ravagii , sau bine , dar oricum isi atinge scopul. E mandra ca e independenta. Nu are conducator , si nu conduce pe nimeni. E libera si nici macar nu ia decizii. Ea nu iubeste , dar nici nu sufera. Pare sec , dar eu o asociez cu mine. Oare mie nu mi-ar fi mai bine daca nu as lupta atat si nu m-as zbate? De ce sa produc cat timp nu consum? De ce sa il amuz pe altul cat timp eu nu pot sa rad? De ce sa ranesc daca eu nu am lacrimi? Singurul care e mai trist e cerul , care plange cand ne vede prostia , nu chinul. Noi doar omoram. Pentru ceva ce nu folosim pe viitor , ceva inutil. Dar nimeni nu intelege asta. Acum plangeti pamantul , dar o sa vina si vremea cand el rade si va acopera! Restul platim pentru pacatele altora. Sfarsim la fel , dar cati din voi or sa aiba puterea sa o faca razand,impacati ca nu au pentru ce sa planga? Suna ciudat...asa era si pentru mine atunci , dar cu timpul totul prinde contur. Dorintele fiecaruia se schimba de la o zi la alta sau chiar mai des fara ca cele precedente sa fie implinite! Voi va sfasiati intre voi si va blestemati cat timp locuiti sub acelasi acoperis , "slujind" acelasi Dumnezeu. Dar nu ganditi la timp faptele voastre pentru a oferi un sprijin material si preotului. Daca persoana care iti face legatura cu Dumnezeu e mai pacatoasa decat tine oare tu esti iertat? Un preot batran acum cativa ani mi-a spus ceva ce nu multi ar spune , legat de viata "dreapta",cum o numesc unii "crestini":"Paradisul e acum, aici, nu-l mai amanati pana ajungeti dincolo.(Emil Cioran)" si m-a facut sa inteleg ca nu tine de Dumnezeu viata fara pacate ci doar de constiinta mea si de mustrarile pe care le pot avea pe viitor. Am inteles ca......raspund aici pentru faptele mele atat fizic cat si psihic si...daca ploua....eu ma ud!
Acum , la final , tot ce imi vine in minte e o alta idee , amintindu-mi un alt citat de-al lui Brancusi , de data asta. Daca Iisus s-ar intoarce pe Pamant , asa cum voi credeti sau sperati , in viziunea mea asta ar spune: "“Cînd am plecat de aici, v-am lasat saraci si prosti, iar cînd am venit v-am gasit si mai saraci si mai prosti !”. Amin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu